روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
سرخط خبرها

ربیعی: کرونا یک و نیم میلیون ایرانی را بیکار کرد | ۲۱ هزار میلیارد تومان صرف ایجاد اشتغال می‌شود

  • کد خبر: ۴۵۳۳۸
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
ربیعی: کرونا یک و نیم میلیون ایرانی را بیکار کرد | ۲۱ هزار میلیارد تومان صرف ایجاد اشتغال می‌شود
سخنگوی دولت گفت: دولت تا سال آینده با صرف حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان بستر را برای ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، «علی ربیعی»، روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح یک واحد پذیرایی در شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران، گفت: دولت تا سال آینده با صرف حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان بستر را برای ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند. بخشی از این اعتبار از مجموع ۱.۵ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی و بخشی هم از منابع دیگر است که هم اکنون از سوی ستاد اقتصادی دولت برای این منظور سیاستگذاری شده است.

وی  اظهارداشت: این اعتبار با هدف حمایت از اشتغال متوسط پائین پیش بینی و توزیع خواهد شد و طبیعتا با پرداخت آن ضمن آنکه پایه پولی کشور افزایش نمییابد بلکه ایجاد اشتغال جدید هم در این سطوح جامعه شاهد خواهیم بود.

ربیعی گفت: توزیع این میزان اعتبار کمک خواهد کرد تا بتوان بخشی از اشتغال متاثر از بنگاه‌های آسیب دیده ناشی از کرونا را نیز دوباره احیاء کرد.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمان شیوع کرونا تاکنون در کشور گفت در شوک نخست کرونا  دستکم یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل دچار آسیب شد و در نتیجه یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل در معرض تهدید قرار گرفت و در پی آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم از کار بیکار شدند.

ربیعی افزود: هم اکنون دستکم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند  و به محض تغییر وضعیت کرونا از حالت قرمز به عادی و گشایش‌های اقتصادی این تعداد نیرو آمادگی دارند به محل کارشان بازگردند.  

سخنگوی دولت با بیان اینکه اشتغال مازندان مبتنی بر صنعت، کشاورزی و گردشگری است، گفت: کرونا بیشترین آسیب را به بخش خدمات گردشگری وارد کرد و به همین خاطر براساس بررسی‌ها و تمهیداتی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیشیده شده، قرار است سفری به این استان انجام شود تا از نزدیک مسائل و مشکلات در این حوزه مورد پیگیری قرار گیرد.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد با از بین رفتن کرونا، گردشگری مازندران شاهد جهش باشد و دغدغه فعالان این صنعت نیز هر چه زودتر رفع شود.
 
منبع:ایلنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->